Porozmawiajmy o SEO: pozycjonowanie stron internetowych Bielsko biała, warto?

SEO, pozycjonowanie i inne CMSy, nie boli Cię już od tego głowa? Wciąż rozważasz czy pozycjonowanie stron internetowych Bielsko biała to dobry interes? Przeczytałeś już setki artykułów na ten temat, ale dalej nie do końca wiesz, od czego zacząć, aby uzyskać pożądany efekt? Zacznij od technicznego SEO on-page. Razem z profesjonalną agencją SEO mamy dla Ciebie pakiet wskazówek na dobry początek. Ale chwila, chwila, mamy również coś dla uber spragnionych merytorycznej wiedzy. Jeśli chcesz więcej, zachęcamy do kliknięcia w niniejszy link: https://boo.pl/pozycjonowanie-bielsko-biala/.

SEO od podstaw 

Search Engine Optimization to działania polegające na poprawieniu widoczności oraz pozycji rankingowej witryny internetowej w organicznych – darmowych – wynikach wyszukiwania. Łączy w sobie elementy z pogranicza informatyki, psychologii, marketingu i promocji. 

 

SEO można podzielić na dwa zasadnicze elementy: działania on-page, czyli w obrębie technicznej struktury strony oraz off-page, stawiające na działalność promocyjną online w ogóle. Jednak najpierw trzeba mieć się czym pochwalić. 

Narzędzia

Aby ułatwić sobie optymalizację strony, warto wykorzystać dostępne narzędzia. Z darmowych szczególnie polecamy Google Search Console, Google Analytics, Screaming Frog, zaś z płatnych Senuto, Ahrefs, Semstorm i SurferSEO.

Algorytmy Google

Nasza check lista dotycząca SEO on-page skupiać się będzie przede wszystkim na Google. Jest to wiodąca wyszukiwarka w Polsce i na świecie, która generuje ponad 94% wyszukiwań. Należy więc poznać działanie algorytmów oceniających jakość stron internetowych. Najważniejsze z nich na początek to:

 

  • PageRank – ocenia stronę pod kątem jakości oraz wartości, sprawdza charakter linków przychodzących,
  • Pingwin –  wykrywa nieetyczne techniki depozycjonowania i walczy ze spamem w sieci,
  • Koliber – dopasowywuje treści stron do zapytań użytkowników, zapewniając wysoki poziom UX,
  • Panda – ocenia oryginalność oraz autorstwo, przeciwdziała duplikowaniu treści,
  • Gołąb – zajmuje się wyszukiwaniami nakierowanymi na geolokalizację.

Check lista SEO

Teraz możesz zacząć układać plan swojej optymalizacji. Zacznij od audytu i analizy konkurencji. W przypadku technicznej struktury strony najważniejsze elementy to:

 

  1. analiza słów kluczowych,
  2. optymalizacja nagłówków,
  3. meta tagi,
  4. przyjazny adres URL,
  5. optymalizacja grafiki i wideo,
  6. optymalizacja treści,
  7. linkowanie wewnętrzne,
  8. interfejs strony pod kątem UX i UI,
  9. responsywność i mobilność,
  10. prędkość ładowania strony.

Podsumowanie 

Wszystkie wspomniane elementy, chcąc nie chcąc stanowią czynniki rankingowania, zwłaszcza pod kątem E-A-T (expertise – authoritativeness – trustworthiness). Po wykonaniu tej pracy możesz przystąpić do optymalizacji off-site. Zadbaj o swoje wnętrze i naucz się komunikować z robotami sieciowymi. Pamiętaj, że Twoja strona jest mostem pomiędzy wyszukiwarką a użytkownikami. Co dzień podróżujesz między ulubionymi witrynami, zastanów się dlaczego właśnie one są tymi ulubionymi. Gdy przeanalizujesz te czynniki, możesz zastosować je w swojej witrynie. Plagiat jest karalny, ale wzornictwo to podstawa współczesnej sztuki!