Efektywność Facebook Ads i pozycjonowania WordPress

Działasz w internecie i zastanawiasz się, jakie formy reklamy będą najbardziej skuteczne? Efektywność Facebook Ads jest Ci już pewnie znana. Płatne reklamy na Facebooku to najczęściej stosowana praktyka w marketingu online. Czas poznać równie skuteczne metody. Dowiedz się, czym jest pozycjonowanie i dlaczego tak wiele osób ostatnio decyduje się na to rozwiązanie. Poznaj platformę WordPress i rozpocznij na niej swoje działania, aby stać się widocznym w sieci.

Czym jest WordPress?

Jest to system zarządzania treścią (CMS) umożliwiający stworzenie i prowadzenie strony internetowej. Dzięki modelowi open source pozwala na samodzielną edycję oraz aktualizację wszelkich materiałów udostępnianych w witrynie. Dzięki swojej dostępności stał się najpopularniejszą platformą, z której pochodzi niemal 40% stron z całego świata.

Zalety platformy 

Być może zastanawiasz się, skąd wynika popularność WordPressa – już spieszymy z odpowiedzią. Przede wszystkim jest w pełni darmowy, a do tego posiada prosty w obsłudze, intuicyjny panel administracyjny. Dzięki temu nie wymaga potężnej i skomplikowanej wiedzy programistycznej. Dodatkowymi zaletami jest funkcjonalność, skalowalność oraz szeroki wachlarz motywów. Tym, co jednak przeważa w porównaniu do innych CMS-ów, jest ogromna liczba gotowych wtyczek. Jedna z nich – WooCommerce – umożliwia nawet stworzenie sklepu internetowego oraz zarządzanie nim. 

Czy WordPress posiada jakieś wady?

Żaden system nie jest wolny od wad. WordPress również musi się z nimi mierzyć, głównie z powodu wymagania znajomości podstaw kodowania HTML i CSS. Jest to jednak wynik open source, więc można powiedzieć, że swoboda wymaga wiedzy. Dodatkowo nie tworzy sam z siebie kopii zapasowej, a niektóre z wtyczek mogą spowalniać działanie strony. 

Dlaczego warto zająć się pozycjonowaniem?

Pod hasłem pozycjonowanie kryje się kilka znaczeń. Mowa tutaj oczywiście o SEO, czyli Search Engine Optimization oraz SEM – Search Engine Marketing. Ogólnym celem obu tych strategii jest poprawienie widoczności strony internetowej. W przypadku SEO mowa o organicznych wynikach wyszukiwania, zaś SEM skupia się na płatnych reklamach. Ich sprzężenie może pozwolić na:

 

  • zwiększenie widoczności w sieci,
  • pozyskanie ruchu na stronie,
  • zdobycie nowych odbiorców,
  • wzrost konwersji,
  • łatwość monitorowania własnych działań i sprawdzania użyteczności technik,
  • powiększenie zysków ze sklepów internetowych.

 

WordPress jest platformą przyjazną praktykom takim jak optymalizacja i pozycjonowanie. Umożliwiają to dodatkowe wtyczki, takie jak Yoast SEO, SEO Framework czy All in One SEO Pack. Każdą z nich wybierasz w zależności od swoich celów i potrzeb.

Wypróbuj pozycjonowania WordPress

Efektywność Facebook Ads, a nawet większa jest możliwa za pomocą pozycjonowania WordPress. Działania te będą nieco się od siebie różnić, ponieważ kampanie reklamowe dają natychmiastowe efekty, z kolei na rezultaty pozycjonowania trzeba trochę poczekać. Jednak działanie ma też swoje zalety, ponieważ chociaż wymaga poświęcenia dużej ilości czasu, gwarantuje długotrwałe efekty. Tak więc efektywność Facebook Ads oraz pozycjonowania WordPress mogą przynieść równie dobre rezultaty, a połączenie tych dwóch metod bez wątpienia zapewni sukces online.