Audyty: Bądź skuteczny w działaniach SEO 

Jeżeli zdecydujesz się prowadzić sklep online, musisz pamiętać o tym, że nie wystarczy stworzenie strony e-commerce. Kluczem do sukcesu jest opracowanie dobrego planu strategii marketingowej. Zacznijmy jednak od początku, a właściwie od tego, definiowanego jako audyty. Przekonaj się, dlaczego warto, działając lokalnie, postawić na dobrze opracowaną strategię marketingową. 

SEO – Search Engine Optimization

Z pewnością jest to hasło, które nie raz obiło Ci się o uszy. Aby rozwiać wszelkie wątpliwości, SEO to wszelkie działania polegające na poprawieniu widoczności danej strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania, tak aby uzyskała ona jak najwyższą pozycję rankingową. Lokalne SEO działa dokładnie w ten sam sposób, jedyna różnica polega na wybranej grupie klientów. Najważniejsi dla Ciebie są lokalni mieszkańcy, ale powinieneś pamiętać także o przyjezdnych i turystach.

Poznaj lokalne algorytmy Google

Nie bez znaczenia w tym temacie są również algorytmy, które będą oceniać stronę pod kątem czynników rankingowych. W ujęciu lokalnym warto więc pamiętać o Algorytmie Gołąb i Opis. Ich zadaniem jest jak najlepsze dopasowanie wyników wyszukiwania do lokalizacji użytkownika oraz jego intencji. Wpisując do wyszukiwarki hasło „restauracja chińska”, zależy nam, aby była ona jak najbliżej i cieszyła się wysoką renomą.

Pozycjonowanie firmy – korzyści

 

  • zwiększenie liczby klientów,
  • poprawienie przychodów firmy,
  • wsparcie lokalnego biznesu,
  • oszczędność czasu oraz funduszy,
  • szansa na międzynarodowy rozwój.

Pozycjonowanie – elementy skutecznej optymalizacji 

Przede wszystkim pamiętaj, że SEO to proces, który będzie wymagać od Ciebie cierpliwości oraz zaangażowania. Dlatego tak ważne jest, aby w pierwszej kolejności wykonać audyty oraz analizę konkurencji. Następnie musisz postawić na:

 

  • stworzenie profilu potencjalnego klienta,
  • dobór odpowiednich słów kluczowych pod kątem intencji wyszukiwania,
  • jakość oraz częstotliwość publikowanych treści,
  • UX strony,
  • działania off-site:
    • linkowanie zewnętrzne: artykuły (sponsorowane), wpisy blogowe, posty w mediach społecznościowych,
    • wirtualną wizytówkę Google oraz NAP,
    • połączenie konta z Mapami Google.

SEO to fundament Twojego sklepu internetowego 

Audyty i zapoznanie się z rynkowymi rywalami to konieczność we wdrażaniu długoterminowej strategii marketingowej. Nie obędzie się bez posiadanych kompetencji z zakresu pozycjonowania pod kątem SEO. Właśnie dlatego warto pomyśleć nad współpracą z agencją marketingową, która zadba o każdy detal Twojej witryny internetowej.